תחי ישראל - אין לנו ארץ אחרת

תחי ישראל -אין לנו ארץ אחרת

מה זה דרופל?

מחבר:
בתאריך:

דרופל היא מערכת ניהול תוכן שמשמשת לבנייה ולניהול של למעלה מ-1,000,000 אתרי אינטרנט בעולם. מבלוגים אישיים ועד לאתרים תאגידיים וממשלתיים. מאתרי תדמית ועד לאתרי מסחר אלקטרוני. דרופל מאפשרת בנייה של אתר מתקדם בזמן קצר ובהשקעה כספית סבירה הודות לכך שהיא מקבצת את ניסיונם המשותף של למעלה מעשרת אלפים מתכנתים ועשרות אלפי בוני אתרים במאות אלפי אתרי אינטרנט בעולם. התוצאה היא אתרים חכמים, יפים, אמינים ומשתלמים שנתפרים לפי צרכיו של הלקוח.
למפתחים, דרופל מהווה framework שמאפשר להוסיף ולשנות את תכונות האתר כדי שיתאים בדיוק לדרישות הלקוח.

 

מספר אתרי דרופל בעולם בין אוק' 2010 ליוני 2014

במשך ארבע השנים האחרונות קפץ מספרם של אתרי דרופל ביותר מפי שלושה, מלמעלה מ-300,000 אתרים באוקטובר 2010 ללמעלה ממיליון אתרי דרופל ברחבי העולם באמצע שנת 2014.

 

למה מערכת ניהול תוכן?

מערכת ניהול תוכן מתבססת על רכיבי תוכנה קיימים. לפיכך, לא צריך להמציא את הגלגל, ואכן ברוב הפעמים מומלץ להשתמש בפתרונות קיימים, שנוסו בהצלחה באתרים רבים לפני שהם שהם מגיעים לאתר הלקוח. המשמעות לגבי הלקוח, שאפשר להעמיד לרשותו בזמן קצר יחסית אתר אינטרנט אמין ביותר, עם תכונות שמותאמות היטב לדרישות העסק, ובמחיר סביר. מעבר לזה, מערכות ניהול תוכן מקלות על תחזוקת, ניהול והרחבת האתר כי הן מצוידות בתכנות מתאימות לכך, ומבוססות על ניסיונם של משתמשים רבים. היתרון רב במיוחד למשתמשים שאינם מתכנתים מקצועיים מפני שמרגע שהושלם פיתוח האתר הם יוכלו ליהנות מאתר אינטרנט מודרני ומתקדם במיוחד מבלי להזדקק לעזרתו של מתכנת. יתרה מכך, אם ירצו אי פעם להכניס שינויים באתר, יוכלו לעשות זאת בעלות נמוכה. מפני שמערכת דרופל היא מערכת מודולרית, כך שניתן להוסיף, לשנות ולכבות תכונות לפי הצורך. 

אייקון דרופל

 

היתרונות של דרופל

דרופל היא מערכת ניהול תוכן ותיקה ומתקדמת שמציעה פתרונות מקיפים במגוון תחומים מאז נוסדה ב-1999 על ידי ארכיטקטים של תוכנה. בהתאם, דרופל משמשת כמנוע מאחורי כמה מאתרי האינטרנט המובילים בעולם:

אתר הבית הלבן,

תכנית התזונה של האו"ם (WFP)

אתר אוניברסיטת סטנפורד

אתר MTV בריטניה

symantec אנטי-וירוס

אתר מאגרי המידע של ממשלת ישראל

אתר הספרייה הלאומית

האתר של עיר דוד

האתר של האסטרולוג ירון ליבנה

ולפחות 1,000,000 אתרי אינטרנט נוספים. מבלוגים ועד לאתרים של תאגידים וממשלות.

• מאחורי כל אתר דרופל עומד ניסיונם המצטבר של למעלה מ-10,000 מתכנתים ועשרות אלפי בוני אתרים מכל העולם כי דרופל היא למעשה קהילה תוססת של מפתחים שמשתפים פעולה כדי לבנות אתרים טובים יותר.

• אפשר לבחור מ-12,000 רכיבי תוכנה את הרכיבים שמתאימים ביותר לצורכי האתר. ריבוי הרכיבים משמעותו גמישות מקסימלית באתר, מפני שניתן לשלב מספר רכיבים להשגת התוצאה הרצויה .לדוגמה, ניתן להוסיף תכונות ניהול מתקדמות המאפשרות שליחת התראות מהאתר במייל למנהל האתר, קיימות אפשרויות ניווט מתוחכמות, אפשר לבנות אתרים רב-לשוניים, ועוד אפשרויות רבות. צריך רק לבחור.

• דרופל היא ידידותית למנועי חיפוש, ולכן הסיכוי שאתר דרופל יגיע למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש הוא גבוה.

• דרופל מציעה Frame Work ייחודי למפתחים ולמתכנתים שמאפשר להם להרחיב את יכולות האתר כדי שיספק מענה ספציפי לדרישות הלקוח.

 

המרכיבים שיוצרים את דרופל

ליבת דרופל, מספקת יכולות בסיסיות למשתמש, ובהם ניהול תוכן, ניהול תפריטים, תבנית בסיסית של דף אינטרנט, וניהול האתר. בליבה ניתן להשתמש לאתרים בסיסיים ובלוגים, וקיימות גרסאות ליבה ב-55 שפות, ובהם עברית. את יכולות הליבה אפשר להרחיב באמצעות למעלה מ-12,000 רכיבי תוכנה שניתן להוריד בחינם מאתר דרופל העולמי. המגוון העצום של הרכיבים, האפשרות לשלב ביניהם, כמו גם הידידותיות למפתחים, הופכים את דרופל למערכת שניתן לבנות באמצעותה כמעט כל אתר. יהיה זה בלוג, אתר קהילתי, אתר מסחר אלקטרוני או עיתון ברשת- לדרופל יש רכיבים שיעשו את העבודה. הבולטים ברכיבים הם: Views ,i18n ,CCK ,WYSIWYG. 

• CCK מוסיף שדות לסוג התוכן. לדוגמה, שדות טקסט, תמונה, פלאש, קישוריות, וידאו.

• Views מאפשר להוציא חיתוכים של מסד הנתונים באופן הפשוט ביותר, ונחשב לאחד הרכיבים המובילים שייחודיים לדרופל.

• WYSIWYG מאפשר לערוך טקסט ותמונה באתרי האינטרנט באופן נוח ובלי צורך לדעת HTML בממשק שדומה לוורד של מיקרוסופט.

• טקסונומיה רכיב שמקשר תכנים השייכים לנושא משותף באמצעות מערכת קישורים חכמים. בדרך זו יכולים הגולשים באתרי דרופל למצוא ביתר קלות תכנים באתר שעשויים לעניין אותם.

• i18n מטפל בתרגום התוכן באתר לשפות מרובות, ומאפשר לתרגם את אותו דף לאיזו שפה שרוצים.

רכיבים לקידום האתר כפי שחשוב שהאתר יתפקד היטב, חשוב שגולשים יגיעו לאתר וירכשו את המוצר או השירות, ולכן דרופל מציעה את הרכיבים המובילים בעולם לקידום אתרים (SEO).

• מראה האתר מטופל באמצעות ערכות עיצוב, שמייצרות HTML, ומהוות את התבנית שלתוכה נוצק התוכן המאוחסן באתר. חשוב לדעת, שבדרופל ערכת העיצוב מופרדת פונקציונלית מיתר מרכיבי האתר, עובדה שמאפשרת לשנות את מראה האתר בקלות רבה, מבלי לפגוע בתפקודו או בתכניו.

 

ההיסטוריה של דרופל

דרופל נוסדה על ידי דריס בויטרט (Dries Buytaert) ב-1999. מקור השם בשיבוש המילה drop האנגלית. מאז הצטרפה קהילת מפתחים עולמית לפיתוח המערכת, והפופולריות של המערכת עולה בהתמדה. מאות ארגונים ממשלתיים, ציבוריים ופרטיים משתמשים בדרופל, ובכלל כך ארגוני תקשורת, בתי-ספר ואוניברסיטאות, ארגונים ללא מטרות רווח, ואנשים פרטיים. לפי ההערכות כ-2% מהאתרים ברשת האינטרנט מבוססים על דרופל, ודרופל נחשבת מספר שנים ברציפות למערכת ניהול התוכן המובילה בעולם. גרסת הדרופל המתקדמת ביותר היא דרופל 7 שהשתחררה בינואר 2011. במקביל, ממשיכה התמיכה והפיתוח של רכיבים לגרסת דרופל 6, שנחשבת לגרסה יציבה ובשלה שתלווה אותנו עוד שנים רבות.

 

קהילות דרופל בארץ ובעולם

הקהילה הדרופלית נבנית סביב ומתקשרת באמצעות האתרdrupal.org, והיא כוללת מאות אלפי משתמשים ולמעלה מ-10,000 מפתחים. הודות לגודלה של הקהילה ואיכותה, גדול מאוד הסיכוי שהפונקציונליות הדרושה לאתר כבר קיימת באחד מרכיבי התכנה או ערכות העיצוב שמציע דרופל. הקהילה הישראלית מתרכזת סביב אתר דרופל ישראל, והיא מונה כמה שחקנים עיקריים. החברות הוותיקות והגדולות בארץ לבניית אתרי דרופל הן Comrax, Linovate ו-CPO, וניתן ללמוד בניית אתרי דרופל בקורסים במכללת קוד פתוח עם אמיר סימן טוב או בלומבי שיושבים בצפון הארץ.

 

רשת-טק

רשת-טק היא חברה צעירה שעוסקת בפיתוח אתרי דרופל מאז 2011. היתרון שלנו נובע מהיחס האישי, מהיכרות מצוינת עם כל הפתרונות שמציע דרופל, מהאפשרות לכתוב רכיבי תוכנה לדרופל לפי דרישת הלקוח, ומהידע הרב שלנו בהתאמת האתר לסלולרי ולניידים באמצעות פתרונות קלי משקל וזריזים במיוחד. כך אנחנו יכולים להציע פתרון טכנולוגי מקיף לאתרי האינטרנט של לקוחותינו.

 

 

אהבתם? לא אהבתם? דרגו!

0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים

 

 

המדריכים באתר עוסקים בנושאי תכנות ופיתוח אישי. הקוד שמוצג משמש להדגמה ולצרכי לימוד. התוכן והקוד המוצגים באתר נבדקו בקפידה ונמצאו תקינים. אבל ייתכן ששימוש במערכות שונות, דוגמת דפדפן או מערכת הפעלה שונה ולאור השינויים הטכנולוגיים התכופים בעולם שבו אנו חיים יגרום לתוצאות שונות מהמצופה. בכל מקרה, אין בעל האתר נושא באחריות לכל שיבוש או שימוש לא אחראי בתכנים הלימודיים באתר.

למרות האמור לעיל, ומתוך רצון טוב, אם נתקלת בקשיים ביישום הקוד באתר מפאת מה שנראה לך כשגיאה או כחוסר עקביות נא להשאיר תגובה עם פירוט הבעיה באזור התגובות בתחתית המדריכים. זה יכול לעזור למשתמשים אחרים שנתקלו באותה בעיה ואם אני רואה שהבעיה עקרונית אני עשוי לערוך התאמה במדריך או להסיר אותו כדי להימנע מהטעיית הציבור.

שימו לב! הסקריפטים במדריכים מיועדים למטרות לימוד בלבד. כשאתם עובדים על הפרויקטים שלכם אתם צריכים להשתמש בספריות וסביבות פיתוח מוכחות, מהירות ובטוחות.

המשתמש באתר צריך להיות מודע לכך שאם וכאשר הוא מפתח קוד בשביל פרויקט הוא חייב לשים לב ולהשתמש בסביבת הפיתוח המתאימה ביותר, הבטוחה ביותר, היעילה ביותר וכמובן שהוא צריך לבדוק את הקוד בהיבטים של יעילות ואבטחה. מי אמר שלהיות מפתח זו עבודה קלה ?

השימוש שלך באתר מהווה ראייה להסכמתך עם הכללים והתקנות שנוסחו בהסכם תנאי השימוש.

הוסף תגובה חדשה

 

 

ענה על השאלה הפשוטה הבאה כתנאי להוספת תגובה:

איך אומרים בעברית אינטרנט?

 

תמונת המגיב

איתי בתאריך: 18.08.2013

מה דעתך על וורדפרס וג'ומלה?

תמונת המגיב

יוסי בן הרוש בתאריך: 18.08.2013

גם הן טובות, אבל לאתרים מורכבים יותר עדיף דרופל,
מפני שזו מערכת שמאפשרת לבצע משימות מורכבות יותר
בקלות יחסית. ולפרויקטים מאתגרים במיוחד פיתחתי מערכת
PHP-MVC, שמאפשרת גמישות מקסימלית.