נגישות       נגישות
שינוי גודל טקסט:
א א א
שינוי צבעי האתר:
? מקשי קיצור:

לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר אתכם בין הקישורים והאזורים השונים בעמוד.

הפעלת מקשי הקיצור תלויה בדפדפן שבו אתם משתמשים.

Internet Explorer, Chrome ובגרסאות ישנות של Firefox: לחצו על מקש Alt ועל מקש המספר או האות על-פי הרשימה. ב Firefox 3 ומעלה: לחצו על המקשים Alt + Shift + המספר או האות.

S - עבור לתוכן הדף
L - חיפוש
1- עמוד הבית
2 - פרוייקטים
3 - מדריכים
4 - אודות
5 - צרו קשר
6 - הצהרת נגישות
 

רשת טק בניית אתרים - מהו קידום אתרים (SEO)?

מחבר:
בתאריך:

Search Engine Optimization - SEO

SEO הוא שם כולל לשיטות שמשפרות את מיקום האתר בתוצאות מנועי החיפוש במטרה להביא גולשים לאתר, מפני ככל שהאתר מופיע סמוך יותר לראש הרשימה בדף תוצאות החיפוש, כך גדל הסיכוי שייכנסו אליו יותר גולשים. את גישות ה-SEO ניתן לחלק בחלוקה גסה לשניים:

• שכנוע מנועי החיפוש ברלוונטיות הגבוהה של התוכן למחפשים.

• שכנוע הגולשים שהגיעו לאתר להישאר באתר, ולהמשיך לגלוש.

שכנוע מנועי חיפוש

כדי לשכנע את מנועי החיפוש ברלוונטיות של התוכן לגולשים, נהוג להשתמש במילות מפתח פופולריות ולהציב אותן במקומות אסטרטגיים בדף דוגמת כותרות, קישורים ותגיות, להוסיף קישורים פנימיים וחיצוניים לדפים באתר, וליצור כתובות URL ידידותיות ומשמעותיות. כדי ליידע את מנועי החיפוש על התוכן באתר רצוי להגיש xml sitemap למנועי החיפוש בתכיפות סבירה. בנוסף, כדאי להימנע משימוש בשיטות מלוכלכות לקידום האתר. לדוגמה, כדאי להימנע מהסתרת תוכן באמצעות CSS או JavaScript, ולהימנע המצב הנפוץ שלאותו תוכן יש יותר מכתובת אחת. הבעיה היא שמה שעלול להיתפס כשימוש בשיטות קידום מלוכלכות, ולגרום להפחתת ניקוד במנועי החיפוש, עלול לנבוע משגיאה בתום לב של מנהל אתר או מזין התוכן.

שכנוע הגולשים באתר

מנועי חיפוש מתקדמים, דוגמת Google, קובעים את מיקומו של האתר גם לפי מידת העניין שגילו הגולשים באתר. לדוגמה, משך הגלישה באתר, אחוזי נטישת האתר לאחר צפייה בדף הראשון שהוצע בתוצאות החיפוש ואחוז החזרה לדף תוצאות החיפוש. לכן, כדאי להשקיע בחוויית הגלישה של הגולשים שהגיעו לאתר, ולא רק באמצעים לשכנוע מנועי חיפוש. אמצעים לשיפור חוויית הגלישה כוללים תוכן פופולרי וקריא באתר, חלוקה לפסקאות ולכותרות משנה ברורות, ועיצוב גרפי נעים ומושך.

היתרונות של דרופל ל-SEO

דרופל נחשב לידידותי במיוחד ל-SEO הודות למספר גדול של רכיבים שזה תפקידם. לדוגמה:

• רכיבי views וטקסונומיה לשיפור הקשר בין התכנים באתר,

• Global redirect  הוא רכיב שמונע את המצב שלאותו תוכן יש יותר מכתובת אחת,

• Path ו-Pathauto הם רכיבים שמאפשרים לדרופל ליצור כתובות אינטרנט ידידותיות למנועי חיפוש ולגולשים,

• metatags הוא רכיב ששולט בתגיות ובתקציר שיוצג בפני מנועי חיפוש והמחפשים,

• רכיב להגשת מפות xml שמדווחות למנועי חיפוש על התוכן באתר,

ערכת עיצוב נפרדת למראה נאה של האתר. 

 

למתעניינים, אני מציע לקרוא את המאמר על קידום אתרים ודרופל שסוקר את הרכיבים והאמצעים המובילים לשיפור ה-SEO באתרי דרופל.

הוסף תגובה חדשה

 

= 6 + 4