נגישות       נגישות
שינוי גודל טקסט:
א א א
שינוי צבעי האתר:
? מקשי קיצור:

לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר אתכם בין הקישורים והאזורים השונים בעמוד.

הפעלת מקשי הקיצור תלויה בדפדפן שבו אתם משתמשים.

Internet Explorer, Chrome ובגרסאות ישנות של Firefox: לחצו על מקש Alt ועל מקש המספר או האות על-פי הרשימה. ב Firefox 3 ומעלה: לחצו על המקשים Alt + Shift + המספר או האות.

S - עבור לתוכן הדף
L - חיפוש
1- עמוד הבית
2 - פרוייקטים
3 - מדריכים
4 - אודות
5 - צרו קשר
6 - הצהרת נגישות
 

מדוע האתר של המתחרים שלכם זוכה ל-sitelinks מגוגל, ואתם לא?

מחבר:
בתאריך:

אתרים שזוכים לקבל sitelinks מגוגל מוצגים בתוצאות החיפוש של גוגל עם קישורי sitelinks לדפים נבחרים באתר. sitelinks מעידים על האתרים שזוכים בהם שגוגל מחשיב את האתר לסמכות בתחומו. יתרון נוסף של ה-sitelinks, שהם תופסים יותר מקום בדפי החיפוש, ומעוררים את תשומת לבם של המחפשים לעסק שלכם.

כך נראה בתוצאות החיפוש אתר שזכה לקבל sitelinks:

דוגמה לאתר שזכה ל-sitelinks של גוגל

נוכחות מרשימה בהחלט בדף תוצאות החיפוש של גוגל, שיכולה להשתלם ולהביא לעסק שלכם יותר לקוחות.

 

מדוע אתרים זוכים ל-sitelinks מגוגל?

למרות היוקרה, והחשיבות של sitelinks בהבאת לקוחות לאתר, גוגל לא אומר לנו כיצד ניתן לזכות בהם. אבל ניתן לנחש באופן מושכל את הסיבות שבזכותם אתרים זוכים ל-sitelinks.

הרמז הראשון הוא ההמלצה של גוגל על "...מבנה אתר בעל היררכיה ברורה וקישורים בין התכנים…". זו המלצה מועילה שאם ניישם אותה נקבל אתר שבו לגולשים קל יותר להגיע לתכנים שמופיעים באתר, ובנוסף אתר שמנועי החיפוש מוצאים ומאנדקסים ביתר קלות את תכניו.

הניסיון מלמד שאתרים מסוימים זוכים לקבל sitelinks שהאתרים המתחרים לא זוכים בהם.

הרמז השני הוא שהניסיון מלמד שאתרים מסוימים זוכים לקבל sitelinks שהאתרים המתחרים לא זוכים בהם. אם כן, בואו נבחן מה יש לאתרים שזוכים ב-sitelinks להציע.

  1. כל האתרים שאתם אני עובד שזכו ב-sitelinks בנויים באופן היררכי ומסודר, ומצטיינים בניווט פשוט בין חלקי האתר. באופן מעשי, זה אומר שהתוכן מסודר בקטגוריות, הקטגוריות החשובות מופיעות בתפריט הראשי, וכשנכנסים לכל קטגוריה וקטגוריה מקבלים רשימה של קישורים לכל התכנים בקטגוריה.
  2. הקישורים בתפריט הראשי, ובהם הקישורים לקטגוריות, מכילים את מילות המפתח של האתר.
  3. מנהלי האתר מקפידים להוסיף לכל תוכן שהם מעלים תגיות מטה לשירותם של מנועי החיפוש. התגיות החשובות ביותר הם תגית כותרת הדף (title) ותגית התיאור (description).
  4. שימוש באלמנטים סמנטיים של הטמ"ל בדפים במטרה להנגיש את התוכן למנועי חיפוש. לדוגמה, תגית nav לציין אלמנט של תפריט קישורים, article לציון התוכן העיקרי ו-aside לציון התוכן המשני.
  5. האתרים שזוכים ב-sitelinks הם אתרים שכוללים תכנים מועילים ומעניינים, ולא רק תכנים שיווקיים. מה שמסייע להם להפוך לאתרים פופולריים בתחומם.

 

מדוע לאתרי דרופל סיכוי גבוה יותר לזכות ב-sitelinks מגוגל?

מנסיוני, לאתרי דרופל יש סיכוי גבוה יותר לזכות ב-sitelinks בזכות העובדה שקידום האתר הוא חלק מובנה של המערכת. בין הרכיבים של דרופל שעוזרים לאתרים לזכות ב-sitelinks ניתן למנות:

  • מבנה היררכי ומסודר בזכות השימוש ברכיב טקסונומיה, שמקל עלינו לסדר את האתר סביב קטגוריות שהם מילות המפתח של האתר.
  • אוטומציה של יצירת כתובות url משמעותיות בדפים מקלה על יצירת מבנה היררכי והגיוני שמסודר סביב קטגוריות.
  • רכיבי תוכנה שמטפלים ב מטה תגיות לשימושם של מנועי החיפוש (דוגמת title ו-description).
  • שימוש באלמנט מסוג פירורי לחם שמספק מראי מקום לגולשים ומנועי חיפוש לפי המיקום בהיררכיית האתר.
  • שימוש בתגיות סמנטיות בערכות התבנית מקלים על הנגשת התוכן למנועי החיפוש.

הוסף תגובה חדשה

 

= 5 + 9