תחי ישראל - אין לנו ארץ אחרת

תחי ישראל -אין לנו ארץ אחרת

המדריך האולטימטיבי לקידום אתרי דרופל

מחבר:
בתאריך:

אתר האינטרנט שלנו בנוי לתלפיות, התוכן מעניין ויכול לקדם את ענייננו, אבל צריך באיזשהו אופן להביא גולשים לאתר. אחת האפשרויות היא לשכנע מנועי חיפוש בכך שהאתר שלנו הוא רלוונטי למחפשים באמצעות שיטות של .SEO דרופל נחשבת למערכת ניהול תוכן ידידותית במיוחד למנועי חיפוש הודות לשורה של רכיבים שכל עניינם שיפור ה-SEO וקידום האתר בתוצאות שמספקים מנועי חיפוש. במדריך זה אסקור חלק מהרכיבים והשיטות שמשמשים לקידום אתרי דרופל.

איור מסכם קידום אתרים באמצעות דרופל

1. שיפור כתובות ה-URL באתר

כתובות URL הן הכתובת של דפי האינטרנט כפי שהיא מופיעה בתיבת הכתובת בכל דף באתר. דרופל מציע מספר שיפורים ב-URL המאפשרים לקדם את האתר.

1 א. כתובות URL נקיות

כתובות URL נקיות הן כתובות שלא מכילות סימנים דוגמת ,= q ? וכתוצאה מכך הכתובות קריאות יותר על ידי המשתמשים ונראות טוב יותר בדפי התוצאות של גוגל (התוצאות שעליהם לוחצים הגולשים כדי להגיע לאתר שלנו). האפשרות לייצר כתובות URL נקיות קיימת בליבת דרופל ולא דורשת הוספת רכיב כלשהוא. כל מה שאנו צריכים לעשות זה ללכת מתפריט המנהלן: הגדרות אתר> כתובות URL נקיות, ואז לסמן את האפשרות של "זמין".

1 ב. הופכים את הכתובות באתר למשמעותיות

כתובות URL משמעותיות הן כתובות שמבהירות לגולש את נושא הדף, ומקלות על מנועי חיפוש את זיהוי תוכנו של הדף. לדוגמה, במקום הכתובת הסתמית הבאה:www.reshetech.co.il/page/54 , נירצה כתובות שמתייחסות לתוכן ובפרט לכותרת הדף. לדוגמה, קידום-אתרי-דרופל//advice. מעבר לערך האסתטי של כתובת אתר אינטרנט קריאה, מנועי חיפוש עשויים לקדם את האתר בתוצאות הרלוונטיות לגולשים שמחפשים "קידום אתרי דרופל". כדי להפוך את הכתובות באתר למשמעותיות, ניעזר ברכיב הליבה Path שמאפשר לנו להחליט מה יהיה הURL- של פריט התוכן. אם נחבר לרכיבPath את הרכיב ,Pathautoנוכל לגרום לדרופל לייצר כתובות URL שיתבססו על כותרת הדף באופן אוטומטי. כדי לקרוא יותר על הפעלת הרכיבים Path ו-Pathauto מומלץ לקרוא במדריך כתובות URL ידידותיות למשתמש ולמנועי חיפוש.

1 ג. כתובת URL אחת בלבד לכל דף

כשיותר מכתובת אחת מפנה לאותו תוכן, מנועי חיפוש מתייחסים לכך כאל ניסיון לא לגיטימי לנפח את כמות התוכן באתר, ומפחיתים מדירוג האתר. הבעיה היא שכתובות כפולות עשויות להגרם כתוצאה מפעילות לגיטימית של מפעילי האתר, דוגמת נתינת כתובת משמעותית, בגלל שהמערכת שומרת גם את הכתובת הישנה והלא ידידותית. הרכיב Global redirect פותר את הבעיה הזו, ומפנה תמיד לכתובת הידידותית כך שלכל פריט תוכן קיימת רק כתובת URL אחת.

 

2. הוספת תגיות מטה לשימושם של מנועי החיפוש

תגיות מטה (metatags) הן תגיות שמתארות את הדף למנועי החיפוש ולגולשים שמגיעים דרך מנועי החיפוש לאתר. לכן, חשוב מאוד לשלוט בהצגת תגיות המטה, ודרופל מאפשר זאת באמצעות מספר רכיבים מעולים שמוקדשים למטרה זו.

2 א. תגיות מטה

תגית מטה חשובה במיוחד היא תגית ,"description" אבל ישנן עוד תגיות חשובות דוגמת מילות מפתח, מיקום גאוגרפי ושפת הדף. נשמע מסובך? לא אם משתמשים ברכיב (metatags(nodewords. זהו רכיב שמוסיף לכל דף את האפשרות לקבוע את המטה-תגיות, ובכללן: תקציר, תיאור, מילות מפתח בדף, מידע גאוגרפי, מידע על כותב המאמר, זכויות יוצרים ואפשרויות נוספות שיכולות לעזור למנועי חיפוש להחליט על הרלוונטיות של האתר ולקדם את האתר בתוצאות החיפוש. באתר זה תוכלו לקרוא מדריך מעשי על התקנת הרכיב metatags.

2 ב. טיפול מיוחד בתגית ה-title

אי-אפשר להגזים בחשיבות של תגיות ה- title לקידום האתר, מפני שזו הכותרת שעליה לוחצים הגולשים בתוצאות המתקבלות ממנועי חיפוש, כדי להיכנס לאתר, ובגלל שעכבישי החיפוש רואים את תוכן ה-title ראשון, ומתייחסים אליו כאל הנושא של הדף. לכן, כדאי שיכיל מילות חיפוש אפקטיביות שיתכתבו עם התוכן בדף, ובפרט עם תוכנן של הכותרות. דרופל מציע רכיב יעיל שיכול לאפשר שליטה מרבית על תוכן ה-title בכל דף ודף. הרכיב הוא Page title, והוא מאפשר שליטה גרעינית ב-title בגלל שמצד אחד, ניתן לבחור ב-title על-סמך דפוסים שמזינים לרכיב, לדוגמה: שם האתר| כותרת הדף, ומצד שני, אפשר להעניק לכל דף title ייחודי שחורג מהדפוס.

2 ג. לא נשכח את תגיות המטה בדף הבית

בגלל החשיבות המיוחדת של דף הבית בזיהוי ואפיון האתר על ידי מנועי החיפוש מומלץ בחום להקדיש אנרגיה מיוחדת לתגיות של דף הבית. זה המקום לציין את שמו של העסק, עיסוקו הברור (במקום לכתוב סתם 'סטודיו' נכתוב באופן מפורש 'סטודיו למחול' או 'סטודיו לפיסול'), שם הבעלים, ומידע גאוגרפי מפורט עד כמה שניתן. צריך לזכור שבתגית description לא מומלץ לעבור את מכסת 150 התווים שמוקצים לנו, וכן 150 תווים כולל רווחים וסימני פיסוק.

3. טיפול בשגיאות ובבעיות שעלולות לפגוע ב-SEO

על אף המאמצים הרבים שהשקענו באתר, מדי פעם נוצרות שגיאות בגלל דף ששינינו את שמו או את כתובתו או בגלל קישור חיצוני שלא עובד. מה שחשוב זה לאתר את השגיאות ולתקנן מבעוד מועד, וגם בזה מציע דרופל עזרה משמעותית.

3 א. הפניה לחיפוש במקרה שהדף לא נמצא (שגיאה 404)

במקרה שגולש באתר הגיע אל דף שלא נמצא, מצב שמכונה שגיאה 404 (דף לא נמצא), אנחנו עלולים לאבד את הגולש, ולפגוע בביצועי האתר. לכן, נעשה כל שביכולתנו כדי להשאיר גולשים באתר במצב זה, וכאן בא לעזרתנו רכיב פשוט ומופלא search 404 שבמקרה של שגיאה 404 , מפנה לחיפוש באתר. הרכיב הזה מוצלח מפני שהחיפוש יכול להיעשות אוטומטית, לדוגמה: אם הגענו לשגיאה 404 מהכתובת "מנהלים/מכוניות"www.example.com/ , הרכיב ידע מיד לערוך חיפוש באתר עם מילות המפתח "מכוניות מנהלים". יתרה מכך, אפשר להגדיר לרכיב, שבמידה וישנו רק דף אחד שעונה לחיפוש, הוא יפנה את הגולשים מיד לדף זה בלי הצורך לעבור דרך חיפוש.

דרך חלופית, היא לייצר פריט תוכן שיהיה דף נחיתה, ואז להפנות מדף השגיאה לדף הנחיתה. לשם כך, מתפריט המנהלן: הגדרות אתר> דיווח שגיאות, והפניית שגיאה 404 לכתובת פריט התוכן שיצרנו.

באופן דומה, ניתן לטפל בשגיאה 403 (אין הרשאה לצפות בדף).

3 ב. זיהוי ותיקון קישורים שבורים באתר בהקדם האפשרי

קישורים שבורים, שמובילים לדף שאינו קיים, מזיקים לקידום האתר, מפני שהם מרגיזים את הגולשים וגורמים להפחתת הדירוג במנועי חיפוש. הצרה היא שלא משנה כמה נתאמץ תמיד ייתכן שהדף החשוב והרלוונטי שאליו הפנינו לפני חודש או שנה, כבר לא קיים ברשת או הועבר ממקומו. לכן, כל כך חשוב לזהות את הקישור השבור בזמן אמת, ולתקן את הבעיה. כאן בא לעזרתנו רכיב שמזהה קישורים שבורים, ומדווח לנו עליהם בממשק ידידותי שמאפשר לתקן את הבעיה ללא דיחוי.

4. התנהלות מול מנוע החיפוש של גוגל

כל מנהל אתר מכיר את מערכת היחסים האינטימית והמורכבת עם מנוע החיפוש. מנוע החיפוש גם מביא גולשים לאתר, אבל גם עלול להעניש או להתעלם מהתוכן באתר, ולכן כדאי לחזר אחרי מנוע החיפוש בכל אמצעי אפשרי. בין מנועי החיפוש מנוע החיפוש העיקרי בשוק הישראלי הוא גוגל עם יותר מ-90% חשיפה, ולכן את החלק שמוקדש למנועי חיפוש אני מקדיש לגוגל. קודם כל, כדי להוסיף את האתר לגוגל נגלוש לכאן.

4 א. רכיב לאימות בעלות האתר מול גוגל

כדי שנוכל להגיש את תוכן האתר למנוע החיפוש באמצעות מפת xml (על יצירת מפת xml בהמשך), וכדי שמנוע החיפוש יספק לנו נתוני גלישה, אנחנו צריכים לאמת את זהותנו בתור הבעלים של האתר. לשם כך:

  • נוריד ונתקין את הרכיב Site verification מאתר דרופל העולמי,
  • ונוריד את מזהה האתר מגוגל.
  • כדי להוריד את מזהה האתר מגוגל, נכנס לכלי מנהלי האתרים של גוגל (אפשר לחפש בגוגל), ונכנס באמצעות חשבון הגוגל שברשותנו.
  • בדף החשבון, נוסיף את כתובת האתר.
  • בדף שייפתח שכותרתו verify ownership, נבחר באפשרות "הורד מסמך HTML".
  • נפתח חלון חדש של הדפדפן, ננווט לאתר, ואז מסרגל המנהלן: בניית אתר> site verification.
  • נוסיף אימות (verification), ונבחר באפשרות של גוגל כמנוע חיפוש.
  • נקליק על Next.
  • נעלה את המסמך שהורדנו מגוגל. נחזור לדף גוגל לאימות הבעלות, ונלחץ על Verify.
  • עדיין באתר כלי מנהלי האתרים של גוגל, נלך לקישורית לדף הבית שם נראה אם האתר שלנו אושר.

4 ב. יצירת והגשת מפת xml למנועי החיפוש

מפת xml שמייצר הרכיב xmlsitemap מוגשת למנועי החיפוש ומאפשרת להם להתעדכן בתוכן באתר. עוד יתרון של הרכיב שניתן להגדיר כל כמה זמן תשלח מפת ה-xml למנועי החיפוש, ואת מידת החשיבות לכל פריט תוכן בנפרד.

כדי להגיש מפת xml למנוע החיפוש, נכנס לחשבון שיצרנו בכלי מנהלי האתרים של גוגל, ונקליק על כתובת האתר שלנו. בפאנל שבצד הדף, נבחר באפשרות sitemap, ואז נבחר באפשרות "הגש sitemap", נוסיף בחלונית את הסיומת sitemap.xml, אחרי כתובת האתר ולוכסן. לדוגמה, your_site@com/sitemap.xml.

4 ג. חיבור האתר ל-google analytics

google analytics הוא שירות שמספק גוגל, שמאפשר לנו לבחון בזמן אמת את התנועה באתר. אפשר לראות את המקום והדפדפן שממנו גולשים לאתר, את מילות החיפוש וההפניות שמובילות לאתר, את החלקים המעניינים יותר ופחות באתר, ולבחון את מידת ההצלחה של אסטרטגיות ה-SEO שנקטנו לקידום האתר. כדי לחבר את אתר דרופל ל-google analytics , נוריד את הרכיב google analyticsמאתר drupal העולמי.

4 ד. התנהלות מול אתרי החיפוש שאינם גוגל

העיקרון של רישום האתר, אימות הבעלות והגשת מפת xml עובד באופן דומה במנועי חיפוש נוספים. העיקריים שבהם:

  • bing
  • Yahoo
  • נענע10
  • walla

5. רישום האתר בדרופל ישראל

באופן כללי, כדאי להכניס לאתר קישורים חיצוניים והכי כדאי להכניס קישורים חיצוניים רלוונטיים. כיוון שמדובר באתר מבוסס דרופל כדאי לרשום אותו באתר דרופל ישראל, שהוא האתר החזק והרלוונטי ביותר בתחום הדרופל בישראל. חוץ מזה, כדאי לגלוש באתר כדי לקבל עצות ורעיונות, ולהתרועע עם קהילת דרופל הישראלית, ובמידת האפשר, לענות לשאלות עם קישורית לאתר שלנו בתשובה.

6. הוספת כפתורי שיתוף לרשתות חברתיות לאתר

אחת האפשרויות המוצלחות להביא גולשים לאתר היא אם התוכן באתר יהיה מספיק מעניין ורלוונטי, ויגרום לגולשים באתר להמליץ על התוכן לחבריהם, דרך רשתות חברתיות, דוגמת: Facebook, Twitter או באמצעות +Google. כדי לתת לגולשים באתר את האפשרות לעשות זאת בדרך מאוד פשוטה, אפשר להוסיף כפתורי שיתוף לאתר. כמו אילה שנמצאים באתר זה מתחת לתפריט בעמודה השמאלית של כל דף. אפשר לקרוא יותר על הדרך להוסיף כפתורי שיתוף במדריך מלווה בסרטון ששמו הוספת כפתורי שיתוף...

7. שימוש מושכל בכותרות כדי לקדם את האתר

החשיבות של שימוש בכותרות לקידום האתר היא רבה מאוד מפני שזה מקנה לדף מראה מסודר ואסתטי ומעודד את הגולשים להתייחס לתוכן בדף. בפרט אם משתמשים במבנה היררכי. כלומר, מקפידים על כותרת ראשית אחת בלבד לכל דף, שתמצא בין תגיות<h1> כשמתחת לכותרת הראשית ישנן כותרות משנה מסוג <h2> עד<h6>. כשנוהגים באופן הזה, מנועי חיפוש נותנים לאתר דירוג גבוה יותר. כשמשתמשים בכותרת חשוב להקפיד, שהכותרות יהיו מפוזרות באופן הגיוני והיררכי, כשמתחת לכותרת הראשית קיימות כותרות משנה, וקיים מספיק תוכן בין כותרת לכותרת. מערכת דרופל מסייעת לנו בהוספת כותרות לתוכן מפני שהיא מאלצת אותנו להוסיף כותרת ראשית לכל פריט תוכן שאנו מעוניינים לפרסם באתר.

לסיכום

מערכת דרופל היא עשירה ביותר בכלים לקידום אתרים, ומאוד מומלץ להשתמש בהם למי שיש אתר דרופל, ולמי ששוקל להקים אתר כדאי להשקיע באתר דרופל כדי לקבל את היתרונות הרבים שיש למערכת להציע בתחום קידום האתרים.

מדריכים נוספים בנושא של קידום אתרי דרופל:

 

אהבתם? לא אהבתם? דרגו!

0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים

 

 

המדריכים באתר עוסקים בנושאי תכנות ופיתוח אישי. הקוד שמוצג משמש להדגמה ולצרכי לימוד. התוכן והקוד המוצגים באתר נבדקו בקפידה ונמצאו תקינים. אבל ייתכן ששימוש במערכות שונות, דוגמת דפדפן או מערכת הפעלה שונה ולאור השינויים הטכנולוגיים התכופים בעולם שבו אנו חיים יגרום לתוצאות שונות מהמצופה. בכל מקרה, אין בעל האתר נושא באחריות לכל שיבוש או שימוש לא אחראי בתכנים הלימודיים באתר.

למרות האמור לעיל, ומתוך רצון טוב, אם נתקלת בקשיים ביישום הקוד באתר מפאת מה שנראה לך כשגיאה או כחוסר עקביות נא להשאיר תגובה עם פירוט הבעיה באזור התגובות בתחתית המדריכים. זה יכול לעזור למשתמשים אחרים שנתקלו באותה בעיה ואם אני רואה שהבעיה עקרונית אני עשוי לערוך התאמה במדריך או להסיר אותו כדי להימנע מהטעיית הציבור.

שימו לב! הסקריפטים במדריכים מיועדים למטרות לימוד בלבד. כשאתם עובדים על הפרויקטים שלכם אתם צריכים להשתמש בספריות וסביבות פיתוח מוכחות, מהירות ובטוחות.

המשתמש באתר צריך להיות מודע לכך שאם וכאשר הוא מפתח קוד בשביל פרויקט הוא חייב לשים לב ולהשתמש בסביבת הפיתוח המתאימה ביותר, הבטוחה ביותר, היעילה ביותר וכמובן שהוא צריך לבדוק את הקוד בהיבטים של יעילות ואבטחה. מי אמר שלהיות מפתח זו עבודה קלה ?

השימוש שלך באתר מהווה ראייה להסכמתך עם הכללים והתקנות שנוסחו בהסכם תנאי השימוש.

הוסף תגובה חדשה

 

 

ענה על השאלה הפשוטה הבאה כתנאי להוספת תגובה:

איך אומרים בעברית אינטרנט?

 

תמונת המגיב

טל ליפשין בתאריך: 21.11.2018

מעולה. תודה רבה