ניהול משתמשים Flutter - מדריך # 2 - כניסת משתמשים
אחרי שבמדריך הקודם בסדרת ה-Flutter למדנו כיצד לרשום משתמש חדש לאפליקציה במדריך זה נלמד כיצד לעשות login למשתמש קיים.
להורדת הקוד - אפליקציית Flutter לניהול משתמשים על גבי פלטפורמת Firebase
נוסיף לקלאס ה-provider מתודה signIn המקבלת פרמטרים email ו-password, ומשתמשת בפונקציה של שירות Firebase Auth כדי לברר אם המשתמש רשום לאפליקציה. במידה והמשתמש רשום לשירות הפונקציה מחזירה מחרוזת success. אחרת, הודעות המתארות את השגיאה:
lib/providers/auth_provider.dart
Future<String> signIn({
required String email,
required String password,
}) async {
try {
await _firebaseAuth.signInWithEmailAndPassword(
email: email, password: password);
return "success";
} on FirebaseAuthException catch (e) {
if (e.code == 'user-not-found') {
return 'User email not found.';
} else if (e.code == 'wrong-password') {
return 'Wrong password.';
} else if (e.message.runtimeType == String) {
return e.message as String;
}
return 'Failed signin attempt';
} catch (e) {
return 'Something went wrong';
}
}
כאשר המשתמש לוחץ על הכפתור של הגשת הטופס במסך login נקרא לפונקציה signIn:
lib/screens/auth_screen.dart
void _submit() {
_formKey.currentState!.save();
if (!_formKey.currentState!.validate()) {
return;
}
if (_screenMode == ScreenMode.login) {
_signIn();
} else if (_screenMode == ScreenMode.register) {
_register();
} else if (_screenMode == ScreenMode.reset) {
//_resetPassword();
}
}
הפונקציה signIn המקומית קוראת למתודה signIn אשר ב-provider:
lib/screens/auth_screen.dart
Future<void> _signIn() async {
setState(() {
_showProgress = true;
});
try {
final res = await Provider.of<AuthProvider>(context, listen: false)
.signIn(
email: _emailController.text.trim(),
password: _passwordController.text.trim());
if (res != 'success') {
throw res;
}
} catch (errMsg) {
setState(() {
_setAlert(txt: errMsg.toString(), color: Colors.red);
});
} finally {
if (mounted) {
setState(() {
_showProgress = false;
});
}
}
}
- במקרה בו הפונקציה לא מצליחה להכניס את המשתמש לאפליקציה תוצג למשתמש הודעת שגיאה.
במקרה בו המשתמש הצליח לזהות את עצמו באפליקציה ה-widget_tree אשר בורר איזה מסך להציג בפני המשתמשים, טופס זיהוי משתמש או דף הבית, יציג את הווידג'ט HomeScreen:
lib/widgets/widget_tree.dart
import 'package:firebase_auth/firebase_auth.dart';
import 'package:flutter/material.dart';
import '../screens/auth_screen.dart';
import '../screens/home_screen.dart';
class WidgetTree extends StatefulWidget {
const WidgetTree({super.key});
@override
State<WidgetTree> createState() => _WidgetTreeState();
}
class _WidgetTreeState extends State<WidgetTree> {
@override
Widget build(BuildContext context) {
return StreamBuilder<User?>(
stream: FirebaseAuth.instance.authStateChanges(),
builder: (context, snapshot) {
if (snapshot.connectionState == ConnectionState.waiting) {
return const Center(
child: CircularProgressIndicator(),
);
} else if (snapshot.hasError) {
return const Center(
child: Text("Error in auth"),
);
} else if (snapshot.hasData) {
return const HomeScreen();
} else {
return const AuthScreen();
}
});
}
}
הווידג'ט home_screen יציג בשלב זה הודעה בלבד בפני המשתמשים המזוהים של האפליקציה:
lib/screens/home_screen.dart
import 'package:flutter/material.dart';
class HomeScreen extends StatefulWidget {
const HomeScreen({super.key});
@override
State<HomeScreen> createState() => _HomeScreenState();
}
class _HomeScreenState extends State<HomeScreen> {
@override
Widget build(BuildContext context) {
return Container(
child: const Text("home screen"),
);
}
}
במדריך הבא בסדרה המוקדשת לניהול משתמשים באפליקצית Flutter נוסיף את הפונקציות שישרתו את המשתמשים של האפליקציה שלנו כשהם נכנסים לאזור האישי כמשתמשים מזוהים.
מדריכים נוספים בסדרת מדריכי ה- Flutter שעשויים לעניין אותך
ניהול משתמשים באפליקציית Flutter - מדריך # 1 - הרשמה
שימוש ב-provider באפליקציית Flutter
הקמת אפליקציית Flutter פשוטה על גבי מסד נתונים Firebase
אהבתם? לא אהבתם? דרגו!
0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים
המדריכים באתר עוסקים בנושאי תכנות ופיתוח אישי. הקוד שמוצג משמש להדגמה ולצרכי לימוד. התוכן והקוד המוצגים באתר נבדקו בקפידה ונמצאו תקינים. אבל ייתכן ששימוש במערכות שונות, דוגמת דפדפן או מערכת הפעלה שונה ולאור השינויים הטכנולוגיים התכופים בעולם שבו אנו חיים יגרום לתוצאות שונות מהמצופה. בכל מקרה, אין בעל האתר נושא באחריות לכל שיבוש או שימוש לא אחראי בתכנים הלימודיים באתר.
למרות האמור לעיל, ומתוך רצון טוב, אם נתקלת בקשיים ביישום הקוד באתר מפאת מה שנראה לך כשגיאה או כחוסר עקביות נא להשאיר תגובה עם פירוט הבעיה באזור התגובות בתחתית המדריכים. זה יכול לעזור למשתמשים אחרים שנתקלו באותה בעיה ואם אני רואה שהבעיה עקרונית אני עשוי לערוך התאמה במדריך או להסיר אותו כדי להימנע מהטעיית הציבור.
שימו לב! הסקריפטים במדריכים מיועדים למטרות לימוד בלבד. כשאתם עובדים על הפרויקטים שלכם אתם צריכים להשתמש בספריות וסביבות פיתוח מוכחות, מהירות ובטוחות.
המשתמש באתר צריך להיות מודע לכך שאם וכאשר הוא מפתח קוד בשביל פרויקט הוא חייב לשים לב ולהשתמש בסביבת הפיתוח המתאימה ביותר, הבטוחה ביותר, היעילה ביותר וכמובן שהוא צריך לבדוק את הקוד בהיבטים של יעילות ואבטחה. מי אמר שלהיות מפתח זו עבודה קלה ?
השימוש שלך באתר מהווה ראייה להסכמתך עם הכללים והתקנות שנוסחו בהסכם תנאי השימוש.