קידום האתר על ידי שימוש בפירורי לחם
את פירורי הלחם נמצא בדרך כלל מעל לכותרת הדף שבו אנחנו גולשים, ופירורי הלחם אומרים לנו היכן אנחנו נמצאים בהיררכיה של האתר. נביט בתמונה הבאה שלקוחה מאתר רשת-טק:
למנהלי אתרים כדאי להוסיף את פירורי הלחם לאתר שלהם מפני שהשימוש בפירורי לחם נחשב לסיגנל חיובי שמעלה את ניקוד האתר במנועי חיפוש, ובפרט בגוגל. ערכם של פירורי הלחם יכול להיות גדול במיוחד אם משלבים בהם מילות מפתח בגלל:
• שמילות המפתח ממוקמות בראש הדף,
• בגלל שפירורי הלחם מכילים קישוריות לתוכן רלוונטי למילות החיפוש באתר וקישורים פנימיים חשובים לקידום האתר,
• ובגלל שפירורי לחם מציעים הזדמנות להגדיל את מספרן של מילות המפתח בדף.
7 כללים לשימוש בפירורי לחם באתר
כשמשתמשים בפירורי לחם, כדאי להקפיד על מספר כללים:
1. מטרת פירורי הלחם להראות למשתמש היכן הוא נמצא בהיררכיה של האתר, לכן נשתמש בפירורי לחם רק באתר שבו מספר קטגוריות.
2. נקפיד להשתמש בקטגוריות מבוססות מילות מפתח. לדוגמה, באתר של רופא שיניים, יכולה להיות קטגוריה ליישור שיניים, קטגוריה לשתלים וקטגוריה לסתימות.
3. כדי להראות את ההיררכיה באתר, נכלול בנתיב פירורי הלחם את כל הרמות מדף הבית ועד לדף הנוכחי, כולל הדף הנוכחי. המבנה צריך להיות כזה:
דף הבית>>קטגוריה>>קטגורית משנה>>כותרת הדף הנוכחי
4. פירורי הלחם צריכים להכיל קישורים לדף הבית ולקטגוריות הרלוונטיות.
5. במקום "דף הבית" נשתמש במילות המפתח העיקריות של האתר. לדוגמה, אם אנחנו קליניקה של רופא שיניים, במקום דף הבית נכתוב: "ד"ר שן מומחה לסתימות ולעקירות". כך אנחנו ממקמים בראש כל דף את המטרה העיקרית של האתר, ומבהירים למנועי חיפוש את מטרתו של האתר.
6. נקפיד על גופנים קטנים מפני שפירורי לחם הם רק עזר לניווט באתר, ואסור שיהיו מובחנים יותר מהתפריט באתר.
7. מטרת פירורי הלחם, להראות היררכיה ולא היסטוריה, ולכן נתיב פירורי הלחם יהיה מבוסס קטגוריות. כדי לראות את ההיסטוריה אפשר להשתמש בחץ "לך אחורנית".
השימוש בפירורי לחם באתר דרופל
אם בחרתם לבנות אתר דרופל, ועל זה אני ממליץ בחום, כדאי לבסס את האתר על קטגוריות שיוצרים באמצעות הרכיב טקסונומיה. הרכיב טקסונומיה מאפשר להוסיף לכל פריט תוכן באתר את הקטגוריה שלו, ומאפשר לנווט בקלות בין פריטי התוכן בכל קטגוריה באמצעות קישורים ודפי מושגים. בקטגוריות שיצרנו נשתמש כדי שיהיו חלק מנתיב פירורי הלחם.
מומלץ בחום להחליף את הכיתוב דף הבית (הרי אנחנו לא רוצים לקדם את מילת המפתח דף הבית), בביטוי משמעותי לאתר שלנו. במקרה שלי, השתמשתי ב-"רשת טק בונה אתרי דרופל" מפני שמטרת האתר למכור אתרי דרופל. הרכיב שמאפשר לשנות את הכיתוב "דף הבית" בכל מושג שנרצה נקרא taxonomy_breadcrumb, והוא פשוט להתקנה ולשימוש, ומומלץ מאוד.
קריאה נוספת בנושא ניווט באתר וקידום אתרי דרופל
• הנושא של שימוש בטקסונומיה ליצירת תגיות חכמות באתר מוסבר במדריך הוספת תגיות לתוכן.
• על חשיבות הקישוריות הפנימיות לקידום האתר תוכלו לקרוא במדריך על השימוש בקישורים פנימיים כדי לקדם את האתר.
• אני ממליץ לקרוא את המדריך קידום אתרי דרופל באמצעות כלי SEO שמספקת דרופל מפני שהוא מכיל מידע רב על קידום אתרי דרופל.
• במדריך זה, דוגמת קוד פשוטה, שמאפשרת לקבוע את נתיב פירורי הלחם בדף בהתאם להיררכיה של האתר.
אהבתם? לא אהבתם? דרגו!
0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים
המדריכים באתר עוסקים בנושאי תכנות ופיתוח אישי. הקוד שמוצג משמש להדגמה ולצרכי לימוד. התוכן והקוד המוצגים באתר נבדקו בקפידה ונמצאו תקינים. אבל ייתכן ששימוש במערכות שונות, דוגמת דפדפן או מערכת הפעלה שונה ולאור השינויים הטכנולוגיים התכופים בעולם שבו אנו חיים יגרום לתוצאות שונות מהמצופה. בכל מקרה, אין בעל האתר נושא באחריות לכל שיבוש או שימוש לא אחראי בתכנים הלימודיים באתר.
למרות האמור לעיל, ומתוך רצון טוב, אם נתקלת בקשיים ביישום הקוד באתר מפאת מה שנראה לך כשגיאה או כחוסר עקביות נא להשאיר תגובה עם פירוט הבעיה באזור התגובות בתחתית המדריכים. זה יכול לעזור למשתמשים אחרים שנתקלו באותה בעיה ואם אני רואה שהבעיה עקרונית אני עשוי לערוך התאמה במדריך או להסיר אותו כדי להימנע מהטעיית הציבור.
שימו לב! הסקריפטים במדריכים מיועדים למטרות לימוד בלבד. כשאתם עובדים על הפרויקטים שלכם אתם צריכים להשתמש בספריות וסביבות פיתוח מוכחות, מהירות ובטוחות.
המשתמש באתר צריך להיות מודע לכך שאם וכאשר הוא מפתח קוד בשביל פרויקט הוא חייב לשים לב ולהשתמש בסביבת הפיתוח המתאימה ביותר, הבטוחה ביותר, היעילה ביותר וכמובן שהוא צריך לבדוק את הקוד בהיבטים של יעילות ואבטחה. מי אמר שלהיות מפתח זו עבודה קלה ?
השימוש שלך באתר מהווה ראייה להסכמתך עם הכללים והתקנות שנוסחו בהסכם תנאי השימוש.