Interface ב-PHP
אם קראתם את הפרק על מחלקה אבסטרקטית או שאתם יודעים מהי מחלקה אבסטרקטית, אז אתם מוכנים לצעד הבא באבסטרקציה של מחלקות: interface.
interface דומה למחלקה אבסטרקטית בכך שהוא כולל מתודות אבסטרקטיות שהמתכנת חייב לכלול אותם בכל מחלקה שמיישמת את ה-interface. בזה interface תורם לארגון הקוד מפני שהוא מחייב את המחלקות היורשות להתנהגות הרצויה. רעיון שעשוי להועיל כשעובדים בצוות ורוצים להבטיח שכל המתכנתים שעובדים על הקוד אכן כותבים מחלקות שיש להם את ההתנהגות הרצויה, או אפילו כשמתכנת בודד עובד על הקוד, אבל עלול לשכוח באילו מתודות עליו להשתמש במחלקה.
בדוגמה הבאה, אנו יוצרים interface פשוט למחלקות של מכוניות שנועד להבטיח שכל המחלקות שיישמו את ה-interface יכללו את שם היצרן:
interface Car{
public function set_model_name($name);
public function get_model_name();
}
בדומה למחלקה אבסטרקטית, interface כולל שמות של מתודות אבסטרקטיות וקבועים. אבל בניגוד למחלקה אבסטרקטית, interface יכול לכלול מתודות ברמת הרשאה public בלבד, והוא לא כולל משתנים.
המחלקות שיישמו את ה-interface חייבות לכלול את כל המתודות שמופיעות ב-interface , ומחויבות לשמור על מספר הפרמטרים. לדוגמה, המחלקה miniCar שמיישמת (implements) את ה-interface:
class miniCar implements Car{
private $model;
public function set_model_name($name){
$this -> model = $name;
}
public function get_model_name(){
return $this -> model;
}
}
ניתן ליישם מספר interface באותה מחלקה, וכך לעקוף במידה מסויימת את החוק התכנותי שאוסר לרשת מיותר ממחלקה אחת. כדי להדגים זאת, ניצור interface נוסף שנועד לשרת את כל כלי הרכב, ובהתאם כולל מתודות שמגדירות את התכונה האם יש לכלי הרכב גלגלים. זה ה-interface:
interface Vehicle {
public function set_has_wheels($bool);
public function get_has_wheels();
}
ועכשיו המחלקה יכולה ליישם את שני האינטרפייסים שיצרנו.
class miniCar implements Car, Vehicle{
private $model;
private $has_wheels;
public function set_model_name($name){
$this -> model = $name;
}
public function get_model_name(){
return $this -> model;
}
public function set_has_wheels($bool){
$this -> has_wheels = $bool;
}
public function get_has_wheels(){
return ($this -> has_wheels)? "have wheels" : "no wheels";
}
}
מה ההבדל בין מחלקה אבסטרקטית ובין interface ?
ראינו ששניהם דומים בזה שהם מספקים מתודות אבסטרקטיות שחייבים ליצור במחלקות היורשות, אבל:
• interface כולל רק מתודות אבסטרקטיות וקבועים ללא משתנים וללא מתודות קונקרטיות.
• כל המתודות ב-interface חייבות להיות ברמת גישה public.
• ניתן ליישם מספר interfaces במחלקה אחת.
המדריך מבוסס על "The essentials of Object Oriented PHP" שמלמד PHP מונחה עצמים באמצעות דוגמאות ותרגילים הקליקו על התמונה כדי לרכוש את ה-eBook:
אהבתם? לא אהבתם? דרגו!
0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים
המדריכים באתר עוסקים בנושאי תכנות ופיתוח אישי. הקוד שמוצג משמש להדגמה ולצרכי לימוד. התוכן והקוד המוצגים באתר נבדקו בקפידה ונמצאו תקינים. אבל ייתכן ששימוש במערכות שונות, דוגמת דפדפן או מערכת הפעלה שונה ולאור השינויים הטכנולוגיים התכופים בעולם שבו אנו חיים יגרום לתוצאות שונות מהמצופה. בכל מקרה, אין בעל האתר נושא באחריות לכל שיבוש או שימוש לא אחראי בתכנים הלימודיים באתר.
למרות האמור לעיל, ומתוך רצון טוב, אם נתקלת בקשיים ביישום הקוד באתר מפאת מה שנראה לך כשגיאה או כחוסר עקביות נא להשאיר תגובה עם פירוט הבעיה באזור התגובות בתחתית המדריכים. זה יכול לעזור למשתמשים אחרים שנתקלו באותה בעיה ואם אני רואה שהבעיה עקרונית אני עשוי לערוך התאמה במדריך או להסיר אותו כדי להימנע מהטעיית הציבור.
שימו לב! הסקריפטים במדריכים מיועדים למטרות לימוד בלבד. כשאתם עובדים על הפרויקטים שלכם אתם צריכים להשתמש בספריות וסביבות פיתוח מוכחות, מהירות ובטוחות.
המשתמש באתר צריך להיות מודע לכך שאם וכאשר הוא מפתח קוד בשביל פרויקט הוא חייב לשים לב ולהשתמש בסביבת הפיתוח המתאימה ביותר, הבטוחה ביותר, היעילה ביותר וכמובן שהוא צריך לבדוק את הקוד בהיבטים של יעילות ואבטחה. מי אמר שלהיות מפתח זו עבודה קלה ?
השימוש שלך באתר מהווה ראייה להסכמתך עם הכללים והתקנות שנוסחו בהסכם תנאי השימוש.