תחי ישראל - אין לנו ארץ אחרת

תחי ישראל -אין לנו ארץ אחרת

עשה ואל תעשה במילות המפתח לקידום האתר

מחבר:
בתאריך:

מילות מפתח וביטויי מפתח הם הגורם החשוב ביותר בקידום האתר מפני שמנועי חיפוש מוצאים התאמה בין הטקסט שמחפשים הגולשים ובין הכתוב בתכנים הרבים שמסתובבים ברשת. בעולם אידאלי, ככל שהטקסט שמחפשים הגולשים תואם יותר לתוכן הדף, גדל הסיכוי שהדף יגיע למיקום גבוה בדפי התוצאות שמספקים מנועי החיפוש. העניין הוא שמקדמי אתרים מנסים לנצל לרעה את התכונה הזו, על ידי דחיסת מילות מפתח ושאר טכניקות שמיועדות לרובוטים של מנועי החיפוש, ולא בהכרח לגולשים האנושיים. כדי למנוע שימוש לרעה, מנועי החיפוש מצוידים במנגנונים משוכללים שבוחנים האם מילות המפתח נמצאות בהקשר טבעי באתר. לפיכך, חיוני לא רק לבחור את מילות המפתח המתאימות, אלא גם לשבץ אותן באתר באופן שיעודד אנשים לקרוא את הכתוב, ויקדם את האתר בתוצאות שמספקים מנועי החיפוש. ברשימה זו אני מונה את הדרכים המומלצות והשגויות לשימוש במילות מפתח.

מילות מפתח TITLE, metatags, URL,צפיפות, כותרות, קישורים

הכלל הראשון שתמיד צריך להיות בראש

הכלל הראשון והחשוב ביותר הוא לכתוב לבני-אדם ולא למנועי חיפוש, מפני שדפי האינטרנט נועדים לקריאה על ידי בני אדם, ומנועי חיפוש מדרגים גבוה יותר אתרים שכותבים לאנשים. לכן, חשוב להקפיד לא לדחוס יותר מדי מילות מפתח, אלא לרווח אותן ולהכניס במקומות שטבעי למצוא בהם את מילות המפתח.

 

כיצד לכלול את מילות וביטויי המפתח בטקסט הדפים?

השימוש הנבון במילות המפתח הוא בפסקאות, בכותרות ובקישורים.

נתחיל בפסקאות, עדיף אם בכל פסקה יופיע ביטוי המפתח פעם אחת ועדיף שהוא יופיע בשורה הראשונה בכל פסקה, וכמה שיותר קרוב לראש הפסקה.

לדוגמה, פסקה יעילה עם ביטוי המפתח "אימון לניהול אפקטיבי" עשויה להראות כך:

"אז מהו אימון לניהול אפקטיבי? זה אימון שפונה למנהלים שרוצים לשפר את ביצועי החברה ואת כישורי העובדים בה....ואז המשך הפסקה...". טכניקה נוספת שמסייעת בהדגשת מילות המפתח בטקסט, גם לקוראים וגם למנועי חיפוש היא שימוש ב-bold. לדוגמה: "אז מהו אימון לניהול אפקטיבי? זה אימון שפונה למנהלים שרוצים לשפר את ביצועי החברה ואת כישורי העובדים בה...."

עוד מקום שחשוב שיהיו בו מילות המפתח הוא בכותרות, ובפרט H1 ו-H2, שהם הכותרות העיקריות והמשניות בדף.

גם הכיתוב על הקישורים (Anchor text) צריך להתכתב עם מילות המפתח. זה נכון גם לגבי קישורים בתוך האתר, אבל בעיקר לקישורים שבאים מחוץ לאתר. עוד דרך להוסיף מילות מפתח לקישורים היא באמצעות הוספת title לקישור. הקישור צריך להראות משהו כזה:

<a href='#' title='סגנונות המחול בסטודיו'> 
סגנונות המחול
</a>

כיצד בוחרים את מילות המפתח לאתר?

לגוגל יש כלי נהדר שמאפשר לנו למצוא את מילות וביטויי המפתח באמצעות כלי מילות המפתח של גוגל (חיפוש בגוגל יעלה מיד את כלי מילות המפתח). הכלי הזה אומר לנו כמה חיפושים חודשיים עושים הגולשים עבור ביטוי מפתח מסוים, ומציע לנו מילות מפתח חלופיות. כמה דגשים חשובים:

א. התאמה מדויקת ולביטוי.

ב. שימו לב למספר החיפושים אבל גם למידת התחרותיות של כל ביטוי. 

ג. בחרו בין שלושה לשישה ביטויי מפתח שאותם האתר יקדם.

 

כלי מילות המפתח של גוגל

כיצד מחלקים את מילות המפתח באתר?

את מילות המפתח נחלק בין החלקים השונים של האתר ואחר כך בין הדפים באתר. ברמה הראשונה, מבנה האתר ישקף את מילות המפתח שהאתר רוצה לקדם. לדוגמה, לאתר של סטודיו למחול עשוי להיות תפריט ראשי מהסוג הבא:

 

הסטודיו למחול |  להקות המחול | סגנונות המחול | צור קשר | אודות הסטודיו

 

כדאי להצמיד לכל קישור בתפריט title שיספק הזדמנות נוספת לקידום מילות המפתח. לכן, ההטמ"ל שמאחורי הקישור ייראה כך:

<a href='#' title='סגנונות המחול בסטודיו'> 
סגנונות המחול
</a>

 

כל לינק מהתפריט הראשי יוביל לדף קטגוריות, שמרכז את כל הקישורים לפרסומים בקטגוריה. לדוגמה, להקות המחול השונות או סגנונות הלימוד השונים. כאשר לחיצה על כל קישור מובילה לדף התוכן הרלוונטי. חשוב שהלינקים הלחיצים יכילו את כותרות התוכן שאליו הם מפנים.

דף קטגוריה באתר חשוב לקידום מילים באתר

 

בדפי התוכן עצמם, כדאי שכל דף תוכן יקדם מילת מפתח או ביטוי מפתח אחד והטיותיו. לדוגמה, דף נפרד למחול מודרני ואחר לג'אז. בדף הזה ניתן להשתמש בהטיות כמו ריקוד מודרני, ריקודים מודרניים, הרקדה מודרנית וכיו"ב. טעות נפוצה היא ניסיון לטעון על הדף יותר מדי ביטויי מפתח ואז הבעיה היא של תפסת מרובה - לא תפסת, והדף לא יצבור מספיק כוח עבור אף אחד מביטויי המפתח.

 

ה-URL צריך להכיל את ביטוי המפתח של הדף

כתובות URL ,שזה כתובת האינטרנט של הדף, צריכה לכלול את ביטוי המפתח הרלוונטי ביותר לדף. מדוע זה חשוב? מפני שגוגל מיחס משמעות מיוחדת ל-URL ול-title (כפי שנראה בהמשך) בקביעת תוכן הדף, ומפני שזה חלק ממה שרואה הגולש בתוצאות החיפוש.

 

Bread crumbs צריכים להכיל את ביטויי המפתח

פירורי לחם צריכים להופיע בראש העמוד, ולכלול את כותרת הדף, הקטגוריה ודף הבית. חשוב שהקטגוריה ודף הבית יופיעו בתוך קישורים שהמשתמש יכול ללחוץ עליהם ולהגיע לתוכן. מדוע זה חשוב? מפני שזו הזדמנות למקם את מילות המפתח במקום אסטרטגי, קרוב לראש הדף, ובתוך קישורים. בוא נראה דוגמה לשימוש בפירורי לחם באתר שבניתי, danceacademy.co.il

breadcrumbs קישורים אסטרטגיים באתר

 

המטה-תגיות צריכות לכלול את מילות המפתח

מטה-תגיות מיועדות למנועי חיפוש. בפרט, תגיות ALT ,TITLE ו-description.

כדאי להקפיד על title ייחודיים לדפים מפני שה-title הוא ביחד עם הכותרת המקום האסטרטגי ביותר לשלב בו את מילות המפתח בדף, והוא גם מופיע בתוצאות החיפושים בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. בנוסף, חשוב להקפיד על ביטויי המפתח במטה תגיות (metatags), שהחשובה שבהן description. description חשובה מפני שזה התוכן שבו צופים הגולשים בתוצאות שמספקים מנועי החיפוש.

 

description נותן מידע לגולש שמחפש ברשת

 

כדאי להוסיף תגיות ALT ו-title עם מילות המפתח לתמונות כדי לתקשר את תוכן התמונות למנועי חיפוש. בנוסף, זו במצב שהתמונות לא עולות תיאורים אילה עשויים לתת לגולש מושג על תוכן התמונה.

 

אתרי דרופל משלבים את מילות המפתח באופן טבעי באתר

זו נראית רשימת מטלות קשה להשגה, אבל אתרי הדרופל שאני בונה מספקים חבילה שלמה של פתרונות שעונים לצרכי קידום האתר. לדוגמה, ממשק נוח לקבוע את ה-URL, פירורי-לחם מובנים בתוך קישורים, טקסונומיה שמאפשרת לסדר את האתר לפי קטגוריות, אפשרות פשוטה לתת מטה-תגיות לתמונות ולקישורים, ממשק קל ופשוט להוספת מטה-תגיות description. אז אם מאוד חשוב לכם שלא רק ייבנו בשבילכם אתר, אלא גם שאנשים יגיעו אליכם לאתר דרך מנועי החיפוש, אני ממליץ עוד היום ליצור איתי קשר, כדי שאבנה לכם אתר דרופל מתקדם.

 

לקריאה נוספת:

 

 

אהבתם? לא אהבתם? דרגו!

0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים

 

 

המדריכים באתר עוסקים בנושאי תכנות ופיתוח אישי. הקוד שמוצג משמש להדגמה ולצרכי לימוד. התוכן והקוד המוצגים באתר נבדקו בקפידה ונמצאו תקינים. אבל ייתכן ששימוש במערכות שונות, דוגמת דפדפן או מערכת הפעלה שונה ולאור השינויים הטכנולוגיים התכופים בעולם שבו אנו חיים יגרום לתוצאות שונות מהמצופה. בכל מקרה, אין בעל האתר נושא באחריות לכל שיבוש או שימוש לא אחראי בתכנים הלימודיים באתר.

למרות האמור לעיל, ומתוך רצון טוב, אם נתקלת בקשיים ביישום הקוד באתר מפאת מה שנראה לך כשגיאה או כחוסר עקביות נא להשאיר תגובה עם פירוט הבעיה באזור התגובות בתחתית המדריכים. זה יכול לעזור למשתמשים אחרים שנתקלו באותה בעיה ואם אני רואה שהבעיה עקרונית אני עשוי לערוך התאמה במדריך או להסיר אותו כדי להימנע מהטעיית הציבור.

שימו לב! הסקריפטים במדריכים מיועדים למטרות לימוד בלבד. כשאתם עובדים על הפרויקטים שלכם אתם צריכים להשתמש בספריות וסביבות פיתוח מוכחות, מהירות ובטוחות.

המשתמש באתר צריך להיות מודע לכך שאם וכאשר הוא מפתח קוד בשביל פרויקט הוא חייב לשים לב ולהשתמש בסביבת הפיתוח המתאימה ביותר, הבטוחה ביותר, היעילה ביותר וכמובן שהוא צריך לבדוק את הקוד בהיבטים של יעילות ואבטחה. מי אמר שלהיות מפתח זו עבודה קלה ?

השימוש שלך באתר מהווה ראייה להסכמתך עם הכללים והתקנות שנוסחו בהסכם תנאי השימוש.

הוסף תגובה חדשה

 

 

ענה על השאלה הפשוטה הבאה כתנאי להוספת תגובה:

איך קוראים בעברית לצ`ופצ`יק של הקומקום?