תחי ישראל - אין לנו ארץ אחרת

תחי ישראל -אין לנו ארץ אחרת

ניהול משתמשים ב-Flutter - מדריך # 4 - איפוס סיסמת משתמש

 

מחבר:
בתאריך:

זהו המדריך הרביעי בסדרת המדריכים המוקדשת לניהול משתמשים באפליקציית Flutter. במדריך הראשון למדנו כיצד לרשום משתמש לאפליקציה, בשני לעשות login למשתמש קיים. בשלישי הוספנו את הקוד המאפשר למשתמש לערוך את פרטיו ולהעלות תמונה. במדריך הנוכחי נלמד כיצד לשלוח למשתמש תזכורת סיסמה.

 

להורדת הקוד - אפליקציית Flutter לניהול משתמשים על גבי פלטפורמת Firebase

 

Auth management on a Flutter application with Firebase Authentication

נוסיף לקובץ auth_scree.dart פונקציה ששולחת למשתמש מייל איפוס סיסמה:

lib/screens/auth_screen.dart

Future _resetPassword() async {
   setState(() {
     _showProgress = true;
   });
   try {
     await FirebaseAuth.instance
         .sendPasswordResetEmail(email: _emailController.text.trim());
     setState(() {
       _setAlert(
           txt: 'Reset password email sent. Please verify to login',
           color: Colors.orange);
       _showProgress = false;
     });
     Future.delayed(const Duration(milliseconds: 3000), () {
       setState(() {
         _changeScreenMode(ScreenMode.login);
       });
     });
   } on FirebaseAuthException catch (e) {
     setState(() {
       if (e.message.runtimeType == String) {
         _alertText = e.message!;
       }
       _alertColor = Colors.red;
     });
   } finally {
     if (mounted) {
       setState(() {
         _showProgress = false;
       });
     }
   }
 }

לפונקציה _resetPassword() נקרא מתוך הפונקציה _submit():

lib/screens/auth_screen.dart

void _submit() {
   _formKey.currentState!.save();
   if (!_formKey.currentState!.validate()) {
     return;
   }
   if (_screenMode == ScreenMode.login) {
     _signIn();
   } else if (_screenMode == ScreenMode.register) {
     _register();
   } else if (_screenMode == ScreenMode.reset) {
     _resetPassword();
   }
 }

לפונקציה _submit() לעיל אנחנו קוראים כאשר המשתמש מגיש את הטופס מה שגורם להפעלת הפונקציה _submitButton():

Widget _submitButton() {
   var txt = 'Login';
   if (_screenMode == ScreenMode.register) {
     txt = "Register";
   } else if (_screenMode == ScreenMode.reset) {
     txt = "Reset Password";
   }
   return ElevatedButton.icon(
     onPressed: _submit,
     icon: const Icon(Icons.app_registration),
     label: Text(txt, style: const TextStyle(fontSize: 20)),
     style: elevatedButtonStyle.style,
   );
 }

 

למדריכים נוספים בסדרת מדריכי ה-Flutter

ניהול משתמשים באפליקציית Flutter - מדריך # 1 - הרשמה

ניהול משתמשים Flutter - מדריך # 2 - כניסת משתמשים

ניהול משתמשים ב-Flutter - מדריך # 3 - עדכון משתמש קיים

 

 

אהבתם? לא אהבתם? דרגו!

0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים

 

 

המדריכים באתר עוסקים בנושאי תכנות ופיתוח אישי. הקוד שמוצג משמש להדגמה ולצרכי לימוד. התוכן והקוד המוצגים באתר נבדקו בקפידה ונמצאו תקינים. אבל ייתכן ששימוש במערכות שונות, דוגמת דפדפן או מערכת הפעלה שונה ולאור השינויים הטכנולוגיים התכופים בעולם שבו אנו חיים יגרום לתוצאות שונות מהמצופה. בכל מקרה, אין בעל האתר נושא באחריות לכל שיבוש או שימוש לא אחראי בתכנים הלימודיים באתר.

למרות האמור לעיל, ומתוך רצון טוב, אם נתקלת בקשיים ביישום הקוד באתר מפאת מה שנראה לך כשגיאה או כחוסר עקביות נא להשאיר תגובה עם פירוט הבעיה באזור התגובות בתחתית המדריכים. זה יכול לעזור למשתמשים אחרים שנתקלו באותה בעיה ואם אני רואה שהבעיה עקרונית אני עשוי לערוך התאמה במדריך או להסיר אותו כדי להימנע מהטעיית הציבור.

שימו לב! הסקריפטים במדריכים מיועדים למטרות לימוד בלבד. כשאתם עובדים על הפרויקטים שלכם אתם צריכים להשתמש בספריות וסביבות פיתוח מוכחות, מהירות ובטוחות.

המשתמש באתר צריך להיות מודע לכך שאם וכאשר הוא מפתח קוד בשביל פרויקט הוא חייב לשים לב ולהשתמש בסביבת הפיתוח המתאימה ביותר, הבטוחה ביותר, היעילה ביותר וכמובן שהוא צריך לבדוק את הקוד בהיבטים של יעילות ואבטחה. מי אמר שלהיות מפתח זו עבודה קלה ?

השימוש שלך באתר מהווה ראייה להסכמתך עם הכללים והתקנות שנוסחו בהסכם תנאי השימוש.

הוסף תגובה חדשה

 

 

ענה על השאלה הפשוטה הבאה כתנאי להוספת תגובה:

דג למים הוא כמו ציפור ל...?