תחי ישראל - אין לנו ארץ אחרת

תחי ישראל -אין לנו ארץ אחרת

6 דרכים להפוך את המוצר או הרעיון שלך לוירלים ברשתות החברתיות

מחבר:
בתאריך:

במסעדה של השף חיים כהן ביגאל אלון בת"א מוכרים סטייק ב-200 ש"ח, וזה למרות שאפשר לאכול סטייקים טובים במסעדות אחרות בעיר בפחות מ-40 שקלים. מה שעוד יותר מעניין שלמרות פער המחירים, המסעדה של חיים כהן מצליחה מאוד. בין הסיבות להצלחה היא שאנשים משתפים ברשתות חברתיות דברים שגורמים להם להראות טוב. זה יכול להיות דברים שגומרים להם להראות יפים, "מגניבים", חכמים או עשירים. איך שלא יהיה, אם משהו גורם לאנשים להראות טוב אז יש סיכוי גבוה שהם ירצו לשתף אותו.

תאר לך שאתה אוכל במסעדה רגילה, וקנית סטייק במחיר נורמלי, כנראה שלא תספר על זה לאף אחד. לעומת זאת, אם אכלת את הסטייק אצל חיים כהן ב-200 ש"ח תרצה לשתף כמה שיותר אנשים בחוויה. ואם אתה כמו חלק גדול מבני דור ה-Y, כנראה שתשתף את זה בפייסבוק או אפילו יותר טוב, תעלה תמונה לאינסטגרם כדי שכולם יוכלו לראות איזה אנין טעם אתה.

והמסקנה היא מזה היא שאם המוצר שלך גורם לאנשים להראות טוב אז הם ישתפו בזה את החברים שלהם ברשתות החברתיות.

וישנם עוד 5 דרכים להפוך את המוצר שלכם לוירלי. מוצר שאנשים ירצו לספר עליו לחבריהם ולשתף ברשתות החברתיות. ועל זה בדיוק כותב יונה ברגר, פרופסור שתחום המחקר שלו הוא מה הופך מוצרים ורעיונות לוירליים, בספר Contagious: Why Things Catch On.

כיצד דברים הופכים לוירלים

 

דרך שנייה: לקשר את המוצר עם טריגר

הדרך השנייה להפוך את המוצר שלך לוירלי היא לקשר את המוצר עם טריגר. טריגר הוא משהו שגורם לאנשים להיזכר במוצר. קחו לדוגמה את "קיטקט" (חטיף השוקולד שמשווקת "נסטלה"). בנסטלה שמו לב ב-2007 שהמוצר שלהם יורד במכירות, אז הם החליטו לצאת לקמפיין פרסומות, שבו רואים אנשים אוכלים "קיטקט" ולוגמים קפה. למתבונן מהצד הבחירה למקם את אכילת הקיטקט לצד שתיית הקפה עשויה להראות שרירותית למדי, אבל המחשבה שעמדה בבסיס הקמפיין היא יותר עמוקה. המחשבה הייתה כיצד לקשר את אכילת הקיטקט עם משהו שאנשים מרבים לעשות, ושתיית קפה, היא מנהג כזה. כך שבכל פעם שאדם שצפה בפרסומת ישתה קפה זה יזכיר לו את החטיף. הקמפיין הצליח יפה, ובשנה שלאחר השקתו עלו מכירות המוצר בלמעלה מ-30%.

 

דרך שלישית: פנייה לרגש

הדרך השלישית היא למכור באמצעות הרגש. קחו לדוגמה, את ההופעה של נינט בגמר "כוכב נולד". זה מסוג הדברים שאנשים רצים לספר עליו בפייסבוק כי זה ריגש אותם. זה יכול רגש של שמחה או פליאה. ובצד השלילי, גם דברים מרגיזים או מפחידים זוכים לשיתוף. זו כנראה הסיבה שבגללה החדשות בטלוויזיה וברדיו הם כמעט תמיד שליליות. כי תוכן שמרגיז ומדאיג אותנו משאיר אותנו מרותקים למסך.

 

דרך רביעית: לחץ חברתי

הדרך הרביעית להפוך את המוצרים שלנו לוירליים מבוססת על "לחץ החברתי" כי אנשים רוצים לעשות ולקנות את "מה שעושים וקונים כולם". לדוגמה, אחת הסיבות שבגללה כל מכונית שנייה על כבישי הארץ בשנות ה-80 הייתה סובארו, היא העובדה שגם לשכן וגם לחבר, וגם לאח של השכן, היה את אותו מודל של מכונית. הדברים גם עובדים בימינו, עם האייפון החדש ביותר והג'יפון של קאיה.

 

דרך חמישית: לתת למוצר ערך מעשי

הדרך החמישית היא לתת למוצר ערך מעשי. אם תיתנו לאנשים משהו שעוזר להם הם ישמחו לספר על זה לחברים. לדוגמה, אתר המדריכים שלי, רשתטק ומקבילו האמריקאי, phpenthusiast.com, שמכילים מדריכים על תכנות באינטרנט, זוכים במשותף ללמעלה מ-250,000 צפיות בשנה. עכשיו תארו לכם את מספר הצפיות שהיה זוכה להם פוסט נרגש שלי בפייסבוק שבו אני מספר על בעיות הטחורים שמהם אני סובל. לא שיש לי. אבל הבנתם את הכוונה.

 

דרך שישית: למכור באמצעות סיפורים

הדרך השישית לשווק את המוצר היא באמצעות סיפורים. לדוגמה, חברת בלנדרים שהעלתה סידרת סרטונים שכותרתם "האם זה יעורבב בבלנדר?". הסדרה כללה סרטון שבו מכניסים אייפון חדש לבלנדר, ורואים כיצד האייפון נטחן לאבקה כשמפעילים את הבלנדר. הקמפיין מאוד הצליח כי כל מי שראה את הסרטונים "רץ לספר לחברה".

אתם מוזמנים לצפות בסרטון כי טוב מראה עיניים.

 

זו נקודה שאנשים טכניים צריכים להבין כי רוב הציבור אינו מעוניין בפרטים טכניים אלא בסיפורים. אנשים משתעממים מלשמוע על מספר הסיבובים לדקה שעושה הבלנדר, אבל תראה להם אייפון נטחן לאבקה בתוך בלנדר, וקיבלת פרסומת שרצה ברשתות החברתיות. ומזה אנחנו יכולים ללמוד שאחת הדרכים לשווק היא באמצעות המצאת סיפור שהמוצר או הרעיון הם חלק בלתי נפרד ממנו.

 

לסיכום

זה לא שלכל מוצר שאנו מעוניינים לשווק צריך להשתמש בכל 6 הרעיונות שמתוארים בספר. מספיק להשתמש ברעיון אחד או שילוב של שני רעיונות או יותר כדי שהמוצר שמנסים למכור יהפוך לוירלי ברשתות החברתיות.

אילה הם 6 הרעיונות שיכולים להפוך את המוצר שלכם לוירלי:

  1. המוצר צריך לגרום למי שמשתמש בו להראות טוב ( סטייק ב-200 ש"ח).
  2. טריגר חזק שיגרום לאנשים להיזכר במוצר (קיטקט בכל פעם ששותים קפה).
  3. אנשים משתפים דברים שגורמים להם להתרגש (נינט בגמר כוכב נולד).
  4. אם כולם קונים את המוצר, אז הלחץ הסביבתי יעשה את שלו (אייפון חדיש).
  5. אנשים ירצו לשתף מוצר שמועיל להם (אתר רשתטק).
  6. הפכו את המוצר שלכם לחלק בלתי נפרד מסיפור ששווה לספר (בלנדר טוחן אייפון).

 

קישור לרכישת הספר מאמאזון Contagious: Why Things Catch On

מדריכים נוספים שיועילו לך

כיצד למצוא רעיונות חדשניים לעסקים?

תכנית שיווקית בעמוד אחד ע"פ הספר 1-page marketing plan

ארבע הדיסציפלינות של הביצוע

מדריכים על פיתוח עסקי

 

אהבתם? לא אהבתם? דרגו!

0 הצבעות, ממוצע 0 מתוך 5 כוכבים

 

 

המדריכים באתר עוסקים בנושאי תכנות ופיתוח אישי. הקוד שמוצג משמש להדגמה ולצרכי לימוד. התוכן והקוד המוצגים באתר נבדקו בקפידה ונמצאו תקינים. אבל ייתכן ששימוש במערכות שונות, דוגמת דפדפן או מערכת הפעלה שונה ולאור השינויים הטכנולוגיים התכופים בעולם שבו אנו חיים יגרום לתוצאות שונות מהמצופה. בכל מקרה, אין בעל האתר נושא באחריות לכל שיבוש או שימוש לא אחראי בתכנים הלימודיים באתר.

למרות האמור לעיל, ומתוך רצון טוב, אם נתקלת בקשיים ביישום הקוד באתר מפאת מה שנראה לך כשגיאה או כחוסר עקביות נא להשאיר תגובה עם פירוט הבעיה באזור התגובות בתחתית המדריכים. זה יכול לעזור למשתמשים אחרים שנתקלו באותה בעיה ואם אני רואה שהבעיה עקרונית אני עשוי לערוך התאמה במדריך או להסיר אותו כדי להימנע מהטעיית הציבור.

שימו לב! הסקריפטים במדריכים מיועדים למטרות לימוד בלבד. כשאתם עובדים על הפרויקטים שלכם אתם צריכים להשתמש בספריות וסביבות פיתוח מוכחות, מהירות ובטוחות.

המשתמש באתר צריך להיות מודע לכך שאם וכאשר הוא מפתח קוד בשביל פרויקט הוא חייב לשים לב ולהשתמש בסביבת הפיתוח המתאימה ביותר, הבטוחה ביותר, היעילה ביותר וכמובן שהוא צריך לבדוק את הקוד בהיבטים של יעילות ואבטחה. מי אמר שלהיות מפתח זו עבודה קלה ?

השימוש שלך באתר מהווה ראייה להסכמתך עם הכללים והתקנות שנוסחו בהסכם תנאי השימוש.

הוסף תגובה חדשה

 

 

ענה על השאלה הפשוטה הבאה כתנאי להוספת תגובה:

איך אומרים בעברית אינטרנט?